22 Eylül 2010 Çarşamba

Taze Bir Başlangıç




…ve yeni bir grup anime-manga çeviri camiasına adımını atar.

Evet bakteri gibi çoğalan manga çeviri gruplarından biri de biz olduk.Çok ulvî bir amacımız yok.Zaten 3 kişilik grubuz ve sadece ben(Alastor) Türk çeviri gruplarını takip ediyorum.Etliye sütlüye bulaşabilecek bir grup değiliz yani.Neyse lafı fazla uzatmadan projelerimize geçelim.

Afro Samurai:Animesinin hastası olduğum Afro’nun mangasını aradım,biraz aradıktan sonra bulmayı başardım.Bulduğum gibi de çevirmen arkadaşla anlaşıp ilk cildi bitirdik.Tez zamanda 2.cildi de bitirip ilk tamamlanan projemiz olmasını istiyorum.

Tenjou Tenge:Kötü İngilizce’mi geliştirmek için çevirmeye kalkıştığım seri.Çevirmeye karar vermenin tek nedeni daha önce animesini izlemiş olmam.Yani Afro'nun aksine pek hastası olduğum bir manga değil.Hatta uzun bir süre en sevmediğim animeler listemin başıydı…
Neyse manganın çizimleri kötü olsa da espriler daha iyi gibi.Tombstone’nun söylediğine göre çizimler daha kaliteli oluyormuş,İnşallah sonradan daha zevkli bir manga olur diyelim.Ha bu arada çevirmeni de editörü de ben olduğum için ve bu manganın edit işinde daha fazla zaman harcadığım için kaplumbağa hızında ilerler büyük ihtimal.


Afro bittikten sonra bir seriye daha başlarız diye düşünüyorum ama çevirmeni ikna etmek gerek.

Bu konular dışında çevirmen ve editör aramıyoruz ama gruba katılmak istiyorum derseniz de geri çevirmeyiz.Özellikle şu durumda bir çevirmen bir de kalite kontrolcü bulursak Voltran’ı tamamlarız diye düşünüyorum.

Not:Grup ismini Gintama anime-mangasından alıyor.Bilmeyenler için Yorozuya ana karakterlerin mekanı ve her işi yapan bir dükkan.Burdan bizim her işi yapacağımızı çıkarmayın ama.

Not 2:Belirli bir güncel günümüz yok ama muhtemelen güncelleri hafta sonu veririz.